Spitfire List Web site and blog of anti-fascist researcher and radio personality Dave Emory.

News & Supplemental  

Prince Alwaleed and Fox News

Comment: Seminal, heroic researcher Joe Trento – author of “Prelude to Terror” – weighs in on Saudi Prince Alwaleed’s sway over Gruppenfuhrer Murdoch’s journalistic empire.

“Trento’s Take: Fox News Can’t Upset Murdoch’s Saudi Prince”; DC Bureau; 2/3/2010.

Last month I appeared on Fox News Network’s morning show, Fox and Friends, to talk about airline security. Normally such appearances end up as clips on the Fox News Web site. Granted, the Steve Doocy interview was hardly groundbreaking, but that is seldom a criterion for feeding the beast that is a major cable network news Web site. Curiously, I was quoted in a written piece on the site that got a fair amount of pick-up, but no video.

It was not until a few days later that I learned what may have been behind the absence of a video clip on the Web site. I had said to Doocy that Saudi Arabian money was still financing Al Qaeda. Doocy did not react to my comment. But ten days later I learned that Fox’s parent company, News Corporation, was, at the time of my interview, negotiating with a Saudi prince to vastly increase his stake in the company. Read entire article »

Discussion

2 comments for “Prince Alwaleed and Fox News”

  1. Against the back drop of the weightiness of Prince Alwaleed, the image of Cavuto and Imus rolling over on their backs seems rather comical.
    (That image with Alwaleed’s personal 380 Airbus in the background is worth a thousand words itself.)

    Posted by Sandra | February 21, 2010, 1:38 am
  2. Oh great, it looks like al Jazeera is buying Al Gore’s Current TV:

    NY Times
    January 2, 2013, 4:42 pm
    Al Jazeera Is Said to Be Acquiring Current TV
    By BRIAN STELTER

    5:48 p.m. | Updated
    Al Jazeera is putting the final touches on a deal to take over Current TV, the low-rated cable channel that was founded by Al Gore and his business partners seven years ago.

    If the deal is completed, Current will provide the pan-Arab news giant with something it has sought for years: a pathway into American living rooms. Current is available in about 60 million of the 100 million homes in the United States with cable or satellite service.

    Rather than simply use Current to distribute its English-language channel, called Al Jazeera English and based in Doha, Qatar, Al Jazeera will create a new channel based in New York, according to people with knowledge of the deal negotiations. The channel may be called Al Jazeera America. Roughly 60 percent of the programming will be produced in the United States, while the remaining 40 percent will come from Al Jazeera English.

    Al Jazeera may absorb some Current TV staff members, according to the people, who insisted on anonymity because they were not authorized to speak publicly. But Current’s schedule of shows will most likely be dissolved in the spring.

    The plan will bring Al Jazeera, which is financed by the government of Qatar, into closer competition with CNN and other news channels in the United States.

    It’s going to be fascinating to see how the pundits on Fox News treat this development if the deal gets finalized. CNN’s and ABC News’s talking heads will also be interesting to watch. Maybe they’ll just tweet about it.

    Posted by Pterrafractyl | January 2, 2013, 4:06 pm

Post a comment